Happen en trappen met WTC Lambroek

Recrea“Happen & Trappen met WTC Lambroek” is een recreatief fietsaanbod voor al de leden van de club met een jaarlijks fietsprogramma van minstens 10 fietstochten hoofdzakelijk in Vlaanderen. Het is een familiale vorm van fietsen met een toeristisch kantje. De routes kunnen vlak tot lichtglooiend zijn. De fietsroutes kunnen wel over onverharde paden of kasseistroken lopen. Daarom zijn racefietsen niet toegelaten. Elektrisch fietsen is wel toegelaten en soms zelfs aanbevolen, afhankelijk van de conditie.

De verplaatsingen naar de startplaats zijn op eigen kosten, met eigen voertuigen en worden onder de deelnemers zelf georganiseerd. Er wordt gefietst met goed onderhouden fietsen. Iedereen neemt bij het fietsen minstens één reserve(binnen)band mee. Voor elektische fietsen is zelfs een binnenband van het type ‘Gaadi’ (met twee uiteinden) aangewezen. Clubleden dragen tijdens de fietsttocht steeds hun recrea-clubshirts. De club vraagt de leden ook een fietshelm te dragen. De fietssnelheid ligt tussen de 18-20 km/uur. Er wordt twee-aan-twee gefietst, goed aansluitend en met respect voor de instructies van de wegkapitein of de routegids. Veilig fietsen is belangrijk. De wegcode wordt steeds gerespecteerd!

Het aantal deelnemers kan –per rit- tot dertig beperkt worden. In dit geval krijgen de eerste dertig ingeschreven deelnemers voorrang. Bij slecht weer of bij elke andere onvoorziene omstandigheid, kan het bestuur beslissen de fietstocht af te gelasten of het programma te wijzigen zonder dat dit recht geeft op de terugbetaling van (een deel van) het lidgeld of de bijdrage van niet-leden.

Vooraf inschrijven voor elke rit is noodzakelijk en kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

happen“Happen” doen we om 12u met een lichte maaltijd in een restaurant, bistro of taverne dichtbij de startplaats. Het menu moet vooraf gekozen worden uit het aanbod dat de gids aan de deelnemers toestuurt. Het parcours van de fietsroute via knooppunten of GPX wordt enkel bezorgd aan de ingeschreven deelnemers.

“Trappen” doen we om 14u. Onderweg wordt er minstens éénmaal gepauzeerd om iets bij te “tappen”. Alle consumpties zijn voor eigen rekening.

“Maffen” doen we in ieder geval tijdens de clubreis en de 2-daagse fietsuitstap (een langere fietstocht gespreid over 2 dagen). Voor de andere fietstochten kan je zelf een overnachting boeken als je dat wilt. De suggesties hiervoor zijn volledig vrijblijvend.

Lidgeld. Niet-leden van de club kunnen maximaal twee recrea-routes meefietsen zonder aangesloten te zijn bij de club. Ze betalen dan een bijdrage van €5 per rit. Lid worden van WTC Lambroek doe je door storting van €100 lidgeld (inclusief een fietsverzekering bij Cycling Vlaanderen voor het hele gezin) voor het eerste lid van het gezin en €50 voor elk bijkomend meefietsend lid van hetzelfde gezin op de clubrekening BE04 7512 0803 5031 met vermelding “lidgeld 2020”. Elk betalend lid ontvangt een recrea clubshirt. Alle leden van de club genieten van alle clubvoordelen.

Het volledige programma voor dit jaar kan u hier nalezen

Indien u bijkomende informatie wenst over dit happen & trappen of je wilt je inschrijven dan kan u steeds een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. sturen.